Anasayfa / Tüm Kategoriler / Spor / Koşuya Başlama Rehberi

Koşuya Başlama Rehberi

image

Son dönemlerde eminiz instagram’da, facebook’ta ya da sokaklarda topluca koşan koşu grupları görmüşsündür.”Peki bu insanlar neden koşuyor? Acaba ben de koşabilir miyim? Bu topluluklara katılmak için ne yapabilirim? ” gibi sorular kafanı kurcalıyorsa işte aradığın cevaplar burada! Kimi insanlar kovalanmadıkça ya da gerekmedikçe koşmazken, kimileri de yarışlara katılıp sabahın köründe koşulara gidiyor. Herkesin kolaylıkla yapabileceği etkili ve bir hayli zor olan koşu egzersizinin faydalarını biliyor musunuz? Cevabınız hayır ise sizin için benzersiz ipuçlarıyla hazırladığımız bu koşuya başlama rehberine göz atmanızda fayda var!

Hepimiz nasıl koşulucağını bildiğimizi düşünüyoruz fakat çoğumuz hızımızı, nefesimizi ayarlamaktaki dengeyi kuramadığından koşu maratonumuz çok kısa sürüyor ve koşudan zevk alamıyoruz. Doğru hız, yapabildiğin mesafenin genetik faktörlere bağlı olduğunu ve bu faktörlerin ortaya çıkması için sabırlı olup koşuya devam etmen gerektiğini söylemekte fayda var. Yeni koşuya başlayanlara tavsiyemiz öncelikle motive edici bir playlist oluşturmalasın. Bu playlist sayesinde kendini müziğin ritmine kaptırıp koşu performanslarını pozitif yönde arttırabilirler.Bunun dışında bir arkadaşınızla rahatça sohbet edebileceği tempoda koşmaları da hem onları motive eder hem de koşu performansını arttırır.Genellikle yeni koşucular koşuya hızlı başlar ve bu istekleri saman alevi gibi söner. Enerjilerini çabucak bitirip koşunun sonunu getiremezler.Tavsiyemiz rahatça nefes alabiliceğin bir tempoyu tutturup bu tempoda devam etmelisin.Dengeyi bozmamak için hızını ayarlamakta daima tedbirli davranmalı ve bir sonraki koşuda daha iyisini yapmak için kendini motive etmelisin.Unutmamalısın ki gerekirse yürümekte hiçbir sakınca yok.Durmadan 20-30 dk koşana kadar 2 km koşup, 1 km yürümek faydalı olabilir.Unutma ki koşu içi her ne kadar ciğerlerini yakıp bacaklarını ağrıtsada aslında tamamen beyninde bitiyor.Ayakkabılarını bağlayıp koşuya çıkmaya başladığın andan itibaren kendinle savaşırsın.Kendinle mücadele ederken koşunun sonundaki mutluluğunu düşünüp,kendine ait mottonu tekrarlayarak ve bolca gülümseyerek mücadeleyi kazanabilirsin.Yeter ki kendine inan!

Koşarken yapılan hatalardan biri her gün koşuya çıkmak.Tabii ki yaptığın her koşu kas,kemik,eklem ve bağ sistemine gerilim yükler.Bu da sistemlerin gelişimini ve güçlenmesini sağlar. Öte yandan dinlenmeye vakit ayırmadığın sürece sakatlanma riskin artar ve ilerlemen zaman alır.Ayrıca her seferinde ilk kez koşuyormuş gibi zorlanırsın.Bundan dolayı vücuduna dinlenmek için yeterli süreyi vermelisin.Kendine bulacağın koşu partneri veya koşu gruplarıyla motivasyonunu katlayabilir,koşuyu kolaylıkla bir alışkanlık haline çevirebilirsin.Bunların yanında yediklerine dikkat edip stretching yapmayı da ihmal etmezsen sen de artık bir koşucu olabilirsin!

 Dilara ÇINAR

Yazar: ODTÜ VT

Buna da bakın

tumblr_lx8to8q0pa1r8nb6go1_1280

Nefes Almak İstiyoruz!

Bugün birlikte biraz ağaçlardan konuşalım. Bu konuda ilgisiz ya da bilgisiz olduğumuz için değil;  binalarla, …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir