Anasayfa / Tüm Kategoriler / Reklamın En Acımasız Hali: Karşılaştırmalı Reklam

Reklamın En Acımasız Hali: Karşılaştırmalı Reklam

Pepsi vs Coca Cola, Audi vs BMW, Apple vs Samsung ve nicesi hepimizin bildiği ezeli rakipler; bir çeşit ring olan reklam sektöründe nasıl karşı karşıya geliyor?

Ocak 2014’te hayatımıza giren karşılaştırmalı reklamlar, yurt dışında oldukça popüler. Ülkemizde önceden rakibinin rengi veya ambalajının şekli ile üstü kapalı şekilde yapılan karşılaştırmalı reklamlar; artık direkt olarak rakibin ismi veya logosu kullanılarak da yapılabiliyor. Özellikle reklamı yapan ve reklamı yapılan olarak iki taraflı yararlı olduğu düşünülürse yurt dışındaki yaygınlığına şaşırmamak gerek.

“Mercedes de keyifli bir sürüş deneyimi sunabilir.” -BMW

Öncelikle büyük bir hayran kitlesi oluşturmaya yarayan bu reklamlar, iki tarafın hayranlarının çıkan ve çıkacak olan reklamları dört gözle beklemelerini sağlıyor. Markalarla hiç alakası olmayan sıradan insanlara da kanalı değiştirmeden zevkle izleyebilecekleri mini bir maç keyfi sunuyor.  Tabi asıl amaç sadık bir hayran kitlesi elde edip, ulaşamadıkları yerlerde rakiplere karşı markanın savunulması.

“Resimdeki her yüzü buluruz.” -Nikon
“Resimde olmayan yüzleri bile bulabilir.” -Panasonic

Bu reklamların markalara bir diğer yararı ise reklamda bahsedilen özelliğin gerçek markalarla karşılaştırarak daha gerçekçi hale getirmesi. Normalde havada kalan ve ürünü boş laflarla şişiriyor gibi görünen reklamlardansa “Bakın şu çok sevdiğiniz markanın eksikliğini bizim bu ürünümüzde hissetmeyeceksiniz!” demek insanları daha kolay ikna ediyor.

“Korku dolu bir Cadılar Bayramı geçirmeniz dileğiyle.”

Son olarak küçük markaları da oyunun içine sokmaya yarayan bu eğlenceli rekabet, sonunda daha güçlü bir market yaratmaya olanak sağlıyor. Örnek vermek gerekirse zamanında Tayvan kökenli küçük ama yükselişe geçen bir firma olan Asus’un kaderi kendi bilgisayarlarını Apple’ın Macbook’u ile kıyaslayıp, kalitesini de o seviyeye çıkarmasıyla bugünkü haline değişti.

P&G yöneticisi John Pepper’ın da dediği gibi “Korku ve yaratıcılık bir arada düşünülemez.” Oyunun parçası olmadan oyun kazanılamaz.

 

 

Yazar: esin

Buna da bakın

tumblr_p0uvhgMceb1ujmvy2o1_1280 - Gulce Bulut

MUTLU YILLAR!

Herkes için mükemmel bir 2018 diliyoruz! Bakalım Verimliklik Topluluğu’nun 2018’den bekledikleri neler? Cemile Gülce: İlk …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir