Spor

Formula 1’de Yaz Arası Değerlendirmesi

Formula 1’de Macaristan yarışı sonrası yaz arasına girerken sezon içerisinde yaşananlara, Verstappen – Hamilton savaşına, takımların durumlarına hep birlikte bakalım.

Sezon öncesi testler ve takımların durumu

2021 sezonu araçları için yapılan kural değişikliklerinin şampiyonanın gidişatı açısından önemli bir yer alacağını biliyorduk. Sezon öncesi testlere geldiğimizde ise Red Bull’un performansının iyi olduğunu gördük. 7 yıllık Mercedes dominasyonu sonrası acaba Mercedes’le mücadele içerisine girebilir mi sorusu herkesi heyecanlandırıyordu. Mercedes’in iyi performans göstermemesi sonrasında güç sakladıkları, aslında hala en hızlı araca sahip oldukları söylentileri dolanıyordu. Orta gruba baktığımızda ise McLaren en hızlı araç konumunda gözüküyordu. Ferrari geçen seneki kötü performansını üzerinden atmış durumdaydı. Geçen senenin hızlı ekibi Aston Martin ise kural değişiklikleri ve araç kopyalanması gibi dedikodular sonrasında yeni sezona iyi başlayamadı. Arka sıralarda Alfa Romeo ve Williams birbirlerine yakın performanslar sergileyerek puan için savaşacaktı. Haas ise iki çaylak pilotuyla beraber 2021 aracını geliştirmeyeceklerini neredeyse bir önceki senenin aracının aynısıyla sezona başlayarak 2022 sezonuna odaklandıklarını belirttiler.

Sezonun başlangıcı ve Verstappen – Hamilton savaşı

Bahreyn’de sezonun ilk yarışıyla beraber Verstappen – Hamilton ikilisinin birbirlerine çok yakın ve tekerlek tekerleğe mücadele edeceklerinin sinyalini aldık. İlerleyen yarışlarda Red Bull takımının pilotuyla beraber en hızlı pakete sahip olduğunu, Mercedes araç olarak Red Bull’un gerisinde kalsa bile Hamilton sürüş yeteneği ve tecrübesiyle başarılı sonuçlar aldı.

Yarışların tamamında ikili mücadeleler ve stratejiler seyirciler için güzel anlara sahne oldu. Çoğu yarışta 1-2 olarak podyumu paylaşan ikilinin puan savaşı dengeli gitti. Azerbaycan’a geldiğimizde Verstappen’in hafta sonu boyunca üstünlüğü sonrasında yarışın orta noktasında açtığı farkla birlikte lider götürdüğü yarışı kazanmasına kesin gözüyle bakılıyordu. Stroll’ün lastik patlatması sonrasında piste dağılan parçalar ve lastik aşınması sonrasında Verstappen’in patlayan lastiği onun yarıştan puan almasına engel oldu. Tekrar start aldığımızda Hamilton’un frenleme noktasında yaptığı hatayla beraber son sıraya düşerek puan alamaması Verstappan’e karşı üstünlük kurmasının önüne geçti. Sonrasında Fransa ve iki Avusturya yarışını kazanan Verstappen sıralamada yerini sağlamlaştırdı.

Hamilton’un evi olan ve daha önce 7 kere kazandığı Britanya’da bizleri hiç beklemediğimiz olaylar karşıladı. Yarışın ilk turunda liderlik mücadelesi yaşanırken iki sürücü de agresif davranarak üstünlüğü eline almak isterken Hamilton’un Verstappen’e temas etmesiyle birlikte Verstappen geçirdiği 51G kuvvetindeki kazayla yarış dışı kaldı. +10 saniye ceza almasına rağmen Hamilton yarışın sonlarına doğru öndeki Ferrari’yle farkı kapatarak kendi evinde liderliğe ulaştı. Yaşanan temas belki de sezonun en çok konuşulan ve kaderini değiştirecek olay olarak tarihe geçti.

Sezon arası öncesinde son yarış olan Macaristan’da yine çok konuşulacak bir yarış bizleri bekliyordu. Yarış günü geldiğinde yağmur bizleri karşıladı. Islak zeminde geçiş lastikleriyle yarış başlayacaktı. Üçüncü sıradan start alan Verstappen, iyi kalkış yaparak Pole’den başlayan rakibi Hamilton’un arkasına yerleşti. Ancak ilk viraj geçilmeden Bottas frenlemedeki hatasıyla birlikte önünde yer alan Norris’e temas etti. Bununla başlayan kaza zinciri, çarpma sonrası kontrolü sağlayamayan Norris’in Verstappen’e çarpmasıyla devam etti. Aynı şekilde arkada frenleme hatası yapan Stroll ortalığın daha da karışmasına sebep oldu. Böylece altı sürücü yarış dışı kalırken Verstappen hasarlı bir araçla yarışa devam etmek zorunda kaldı. Kazaya karışan araçların kaldırılmasını kırmızı bayrak altında beklerken geçen sürede pist kurumuştu. Tekrar start almak için piste çıkan pilotlar pistin kuruduğunu fark ederek kuru zemin lastiklerine geçmek için hemen pite girdiler. Bu sırada pite girmeyen tek isim olan Hamilton ilginç bir kararla tek başına start aldı. Sonrasında herkesin kuru zemin lastiğini gördüğünde kendisi de pite girerek lastik değiştirdi ve yarışın son sırasına geriledi. Geçiş yapmanın zor olduğu Macaristan’da limitleri zorlayarak galibiyete tırmanmaya başlayan Hamilton, tecrübeli isim Alonso’nun arkasına takılarak yaptıkları keyifli mücadele ve Alonso’nun iyi savunması sonrasında geçiş yapsa dahi kaybettiği zamanlar onu yarış galibiyetine taşıyamadı. Yarışı üçüncü olarak bitiren Hamilton, yarış sonrasında Vettel’in aracında yeteri kadar yakıt kalmadığı gerekçesiyle yarıştan diskalifiye edilmesiyle haftayı ikinci olarak kapattı. Böylece Hamilton rakibi Verstappen’in 8 puan önünde yaz arasına girmiş oldu.

Orta sıra mücadeleleri

Aston Martin’de yaşanan performans kaybı sonrasında üçüncülük mücadelesi McLaren ve Ferrari arasında geçti. McLaren’de Norris’in üstün performansı ve üç kere podyuma çıkarak takıma güzel puanlar kazandırdı. On beş yarışlık puan alma serisine sahip olan Norris, Macaristan’da yaşanan kaza sonrasında bu seriye son vermiş oldu. Yeni transfer Ricciardo ise beklenen performansı gösteremeyerek takım arkadaşının gerisinde kaldı. Ferrari cephesinde istikrarlı sonuçlarla birlikte araçtaki performanstan çok daha fazlasını alabilen Leclerc ve Sainz ikilisi ekibe güzel sonuçlar getirdi. Monza’da kendi evinde Pole’den yarışa başlayacak olan Leclerc araçtaki arıza sebebiyle belki de kazanabileceği bir yarışa başlayamadan puansız olarak haftayı kapatması hayal kırıklığı yaşattı.

Alpine, Alpha Tauri ve Aston Martin arasında dengeli geçen bir mücadele hakim oldu. Alonso’nun araçtan fazlasını alarak güzel sonuçlar getirmesi ve Macaristan’da Ocon’un sürpriz galibiyeti sonrasında Alpine takımı önde yer almayı başardı.

Sezon boyunca sıralama turlarında çok iyi olan Russell, yarışlarda istediğini bulamayarak puanla tanışamamıştı. Macaristan’da yaşanan olaylar sonrasında hata yapmayan Williams takımı iki araçla beraber uzun süre sonra puanla tanışmayı başardı.

2022’de gelecek yeni kurallar ve yeni tasarım felsefesine geçiş öncesindeki son sezonda iyi sonuçlar almak isteyen takımların heyecanlı mücadelesi sezonun ikinci yarısında da devam edecek gibi gözüküyor. Tekerlek tekerleğe geçecek Verstappen – Hamilton mücadelesinin devamını F1 severler olarak heyecanla bekleyeceğiz.

Bir cevap yazın

Başa dön tuşu